Filtegruppen

Gruppen mødes: 1. tirsdag og 3. torsdag i hver måned kl. 10.00. Vi kan aftale at mødes i weekender også.

Mødedagene i Huset er ofte arbejdsdage, hvor vi hver især arbejder med egne projekter, og det er godt at arbejde på de store, brede borde.
Når det er sagt, nyder vi hinandens selskab, den fælles inspiration og erfaringer, gode og sjove ideer - ønsker og behov for kurser snakker vi om. Engang i mellem laver vi fælles projekter, det kunne være hynder i uvasket råuld, sneglehuse, nissehuer, det er bare at finde på 😉
Vi filter især vådfiltning med sæbevand og rulning og kastning; men vi har også mulighed for maskinfiltning. Vi har en nålefiltemaskine i huset. Ligesom vi har centrifuge, tørretumbler og nogle store fade.
Ellers medbringer vi selv vores uld, stænkeflasker, sæbe osv.
Vi har alle erfaring fra kurser og flere års filtning, vi anbefaler at nye gruppemedlemmer har taget en form for grundkursus, ellers må vi lave aftaler, hvis vi skal lære nye op i grundteknikkerne.

Kontaktperson for filtegruppen:

Lise-Lotte Næsborg Mehlsen

lijoe@live.dk

Holbo Herreds Væverforening
Helsingevej 64 F
Blistrup
3230 Græsted

Skoleleder: Eva J. Press

Mail: kursusafdeling@hhv.fora.dk

CVR: 12843038

Formand for HHV: Merete Stavnsbjerg Kan træffes på mail: merete@hhv.fora.dk eller tlf: 21737257 .

Medlem af Fora